onsdag, februari 12, 2014

dagarna som gått

Förra veckan lagade jag grön ärtsoppa med spenat medan Isak var på föreläsning.
Till det hade jag bröd som rostats i ugnen med ost och peppar.
Igår åkte vi ner till stan efter att jag varit på ett möte. Jag ville gå på second hand så vi gick till Emmaus. Väl på Emmaus hittade jag tyvärr inget, kanske för att jag har varit där relativt nyligen. Därför började vi gå tillbaka mot stationen för att ta bussen.
Gick genom Bländapassagen för första gången efter att ha hört att det ska vara fint där. Antar att det är finare på sommaren för nu var det inget speciellt. Mitt i allt började det komma snöblandat regn medan vi susade vidare till stationen.

Vid Kafé De Luxe syntes deras posterplank som en färgklick i allt det gråa. Vi hoppade på bussen mot Erikshjälpen. Där hittade jag en liten söt gammelrosa kruka med fina detaljer som jag ska visa sen.
Från Erikhjälpen fick även deras eget magasin om second hand följa med hem. På kvällen satt jag och småbläddrade i magasinet samtidigt som jag satt framför datorn med vatten och citron i en glasburk att dricka ur.
För några dagar sedan köpte Isak hem en liten semla till mig efter att ha varit och spelat biljard. Jag har gnällt i flera veckor efter semlor men aldrig faktiskt köpt någon eftersom Isak inte gillar semlor. Så det har alltid blivit något annat istället. Gott och precis lagom med denna lilla semla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ta även en titt på:

”related