tisdag, februari 11, 2014

karlavägen 48

Kikade runt på Hemnet och hittade den här fantastiskt fina sekelskiftesvåning som ligger vid Östermalm, Stockholm. "Välbevarade förstklassiga orginaldetaljer som djupa fönsternischer, stuckatur, helfranska pardörrar, takrosetter & höga golvlister i vacker symbios med moderna detaljer. Genomgående oljad fiskbensmönstrad ekparkett & 3,10 m i takhöjd." Inte. Dåligt. Alls. Jag älskar hur de har valt att låta listerna vara omålade, tillsammans med det vita ser det riktigt snyggt ut. Vitt och trä är något som alltid går hem hos mig. Jag får lite orientaliska och rustika vibbar av lägenheten + inredning, vilket jag även älskar. Drömmer mig in i en vardag i en sådan här lägenhet. Vad tycker ni?

(bilder från hemnet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ta även en titt på:

”related