måndag, februari 17, 2014

kokosolja för hud & hår


I en iHerb beställning fick denna kokosoljan följa med efter att ha hört en massa fördelar om kokosolja. Just denna är dock enbart för hud & hår, jag använder den i håret ett par gånger i månaden innan jag går in i duschen. Som en mjukgörande hårinpackning ungefär. Detta resulterar i mjukt och fuktat hår - jag får lätt torra toppar, därför har denna produkten varit perfekt för mig. Kokosolja fungerar som en naturlig återfuktare och kan användas vart man än är torr på kroppen. Funkar bra i ansiktet men man ska vara försiktig med mängden man använder eftersom kokosoljan lätt lägger sig på huden och är lite dryg på att sjunka in. Lagom är bäst, jag brukar dock alltid ta för mycket. Ett bra tips iallafall om man brukar bli torr i huden eller håret. 


Ta även en titt på:

”related