fredag, februari 14, 2014

vardagar

Solen skiner ner på våra vita sängöverkast en tidig morgon. Vid fönstret står ett gammalt kort som jag hittat på second hand inramat. En gren med löv och bär i lite gammal feeling.
Underbara Isak gick upp före mig en morgon och gjorde french toast till oss båda. Vardaglyx när den är som bäst? Tyvärr är jag aldrig lika omtänksam som går upp tidigare och gör frukost. Tänker aldrig på det, men får börja med det.
Isak gjorde hasselbackspotatis till middag.
Till det hade jag vegetarisk schnitzel, ugnsbakad tomat, sallad och en sås som jag improviserat fram med tomat/chili smak. Isak hade förstås kött och ingen tomat, för det gillar han inte. 
Hade utomordentligt fin hud när jag lyckades hålla fingrarna i styr och inte pilla. Kan min hud inte alltid se så bra ut? Ytterst lite smink krävdes, ack så skönt. Nu är det tyvärr inte så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ta även en titt på:

”related