torsdag, februari 20, 2014

ben nye luxury powder

Många har väl sett Kim Kardashian använda sig av Ben Nyes Banana Luxury Powder - jag har iallafall och har sedan dess velat testa pudret. Eftersom det inte är en dyr produkt vi talar om känns det extra roligt när man vet om att någon som Kim använder sig av det, hon brukar trots allt vara fint sminkad. Sen är Ben Nye även ett företag som gärna riktar sig åt teatersmink, därför tänkte jag att deras produkter måste hålla extra god kvalité. Detta puder är det bästa jag har testat när det kommer till att få bort glans i ansiktet och få en matt look. Det krävs väldigt lite för att få det rätt, har det själv alltid på näsan för att få bort glans samt under ögonen efter concealer för att det ska hålla bättre. Och det gör det. Det täcker däremot inte särskilt mycket, om något alls egentligen. På något sätt upplever jag också att pudret gör att sminket ser mer finslipat ut om ni förstår vad jag menar, vilket är perfekt. Jag har varit förvånansvärt nöjd med produkterna jag har köpt från Ben Nye så i framtiden ska jag absolut köpa mer därifrån, känns som att de överlag har väldigt bra kvalité på sina produkter - till ett rimligt pris dessutom.

Ta även en titt på:

”related