torsdag, februari 27, 2014

e.l.f. wet gloss lash and brow clear mascara

Jag har länge velat testa ett "brow gel" för att tämja ögonbrynen och få dem att stanna på plats. Därför fick jag upp ögonen för E.L.F.s Lash and Brow Clear Mascara som kostar under tjugolappen - tänkte att det kunde vara värt att testa. Var det värt det? Absolut. Den gör vad den ska utan tvekan, håren får liksom en viss stadga. Som mascara var den helt okej, var dock helt poänglöst att böja fransarna innan användning för mascaran gjorde dem direkt raka igen. Men det gick ju att fixa. Dock har jag främst använt den här till just ögonbrynen, har inte märkt någon skillnad på dem två så tänkte att jag lika bra kan använda båda sidorna till brynen. Som ni ser är gelen inte klar länge, utan har färgats lite tråkigt brun när jag har haft ögonbrynen ifyllda och använt denna efteråt. En annan sak som kan vara värt att nämna är att jag har märkt att det är mycket lättare att dra av hår från ögonbrynen när man använt gelen. Men kan man låta bli att pilla så är det inga problem, jag gör det tyvärr ibland. I övrigt en väldigt bra produkt för ett väldigt bra pris.

Ta även en titt på:

”related